Barcsa-Szabó Áron, oktató

Barcsa-Szabó Áron
oktató

További Deep Dive felvételek

  1. S.O.L.I.D.-elvek (Barcsa-Szabó Áron)
  2. Adatbázisok és SQL (Bordé Sándor)
  3. Unit tesztelés és TDD (Bordé Sándor)
  4. Refaktorálás (Barcsa-Szabó Áron)
  5. Hálózatok leendő webfejlesztőknek (Pasztuhov Dániel)

Intro (bevezető) felvételek

  1. Intro 1. – Utak a programozáshoz (Bordé Sándor)
  2. Intro 2. – IT-ról és szoftverfejlesztésről átfogóan (Pasztuhov Dániel)

StudiCore Deep Dive 1. – S.O.L.I.D.-elvek

élő online tanfolyam felvétele megvásárolható

Az oktatás során azt tapasztaljuk, hogy az a téma, ami igazán feladja a leckét a tanulóknak, az az objektum-orientált programozás.
Ezért arra gondoltunk, hogy kínálunk egy extra segítséget a tanulási folyamathoz – ezúttal élő webinárium formájában.

Akár kihívást jelentettek az objektum-orientált elvek, akár jobban el akarsz mélyülni az objektum-orientált program tervezésében, ez a lehetőség neked szól!

Téma

A S.O.L.I.D. elvek, amely az objektum-orientált tervezés alapja.

A S.O.L.I.D. elveket egy három részes, Zoom webináriumban beszéltük át, rengeteg példával, hogy könnyen érthető legyen a lényeg.

A felvétel megvásárolható.

Mikor hasznos neked a Deep Dive – S.O.L.I.D.-elvek?

  • ha szeretnél elhelyezkedni programozóként
    A S.O.L.I.D.-elvek témája manapság több helyen interjúkérdésként is előfordul, így jobb, ha magabiztos tudással rendelkezel ebben a témában is
  • ha komolyan gondolod az objektum-orientált programozás megtanulását
    Az objektum-orientált programozás viszonylag egyszerű alkotóelemekből áll, de azok kombinációja nagyon változatos. Ahogyan a sakk is. Mindkettő esetében fontos, hogy az alaplépéseken kívül további kombinációkat tanulj – a nagymesterek élete (de még a hobbisakkozóké is) már szinte kizárólag ebből áll.
    A S.O.L.I.D.-elveket tekinthetjük egyfajta – az alaplépéseken túlmutató – tudnivalónak.
  • ha valami nem volt világos az objektum-orientált programozás témájában – akár nálunk, akár más suliban tanultad
    az objektum-orientált programozás mélységeit megérteni nem könnyű, jó ha többször és több oldalról hallja az ember. Ha elakadtál, vagy maradtak homályos foltok, vásárold meg a felvételt!
    Szántunk időt az objektum-orientált alapokra is, így lehet, hogy pont ez az építőkocka lesz az, amivel összeáll a kép az addig problémás területen.
  • ha abbahagytad a tanulást, de szeretnél visszatérni hozzá
    a programozástanulás olyan, mint a sportolás: eleinte ha nem edz az ember, könnyen visszaesik a kiindulási szintre, ahonnan nagyon nehéz újra felküzdenie magát a korábbi állapotra.
    Ezért szünet után a visszatérés nagyon nehéz tud lenni. Ha éppen te is szünetet tartasz, de fontolgatod, hogy folytasd, ez most egy jó alkalom rá: felelevenítheted a tudásodat, lendületbe jöhetsz, és utána könnyebb folytatni is.

Mik is a S.O.L.I.D.-elvek?

Robert C. Martin – akit az oktatási rendszerünkben kimondva vagy kimondatlanul számtalanszor hivatkozott Tiszta kód (Clean Code) c. könyv szerzőjeként is ismerhetünk – az objektum-orientált tervezés első 5 alapelvének a S.O.L.I.D.-elveket tartja.
Ezek:

  • Single responsibility principle – egyetlen felelősség elve
  • Open-closed principle – bővítésre legyen nyitott, módosításra zárt az objektum
  • Liskov substitution principle – Liskov helyettesítési elv
  • Interface segregation principle – interface-ek szétválasztásának elve
  • Dependency inversion principle – függőséginverzió elve

Ha ezeket az elveket mindet betartod, akkor olyan programokat fogsz tudni írni, amelyeket könnyebb módosítani, könnyebb továbbfejleszteni, amivel a megbízónak (és magadnak) időt és fáradságot tudsz megspórolni.
Ezen felül eggyel több interjúkérdést fogsz tudni mélységében megválaszolni.

Kinek való?

Neked való:

  • ha a StudiCore Online-ban tanulsz vagy tanultál, és szeretnél többet tudni az objektum-orientált tervezésről – ez a téma volt az, ami iránt a nemrégiben kiküldött kérdőívünk szerint legtöbben érdeklődnek
  • ha bármilyen tanfolyamon objektum-orientált programozást tanultál, de nem ismered a S.O.L.I.D.-elveket, vagy csak úgy érzed, ebben a témában lehetne még fejlődni
  • ha eddig autodidakta módon fejlesztetted magad, és hiányoznak még építőkockák
  • vagy csak egyszerűen szeretnél velünk élőben is megismerkedni

Ha még nem ismerősek neked ezek a fogalmak: osztály (class), objektum (object), metódus (method), adattag (data member, member variable), öröklés (inheritance, subclassing), metódus felüldefiniálása (method override), interface, akkor két dolgot tehetsz:

  • megveszed a felvételt, belehúzol a tanulásba, hogy mielőbb eljuss a 16. fejezet végére – így profitálsz belőle a legtöbbet
  • meghallgatod a jelenlegi tudásoddal, próbálsz felfogni belőle annyit, amennyit csak bírsz, hogy láss egy áttekintő képet a témáról, hogy aztán a konkrétumokat arra könnyebben felépítsd – aztán a felvételt a 16. fejezet környékén visszanézve helyükre kerülhetnek a dolgok

„Szeretnél jobban elmélyülni a Java programozás világában? Szeretnél többet tudni, mint ami a tananyagban szerepel? A prezentációval kiegészített Deep Dive alkalmak kiváló lehetőséget biztosítanak a tudásod fejlesztésére!” (H. Anna)

Felvétel megvásárlása

A felvételt az alábbi űrlapon tudod megvásárolni.
Fizetni bankkártyával vagy átutalással fogsz tudni.

Kérlek, válaszd ki a megfelelő fület a lakóhelyed megadásához!

(Az eurós árak nettóban értendők, EU-ban élők számára, melyhez a lakóhely szerinti ÁFA számolandó hozzá.)